Snapshot Sunday

De week begon met wat minder weer, tot de zon en de zomer terugkwamen! Wij hadden nog één weekje vakantie. Het is bijna niet te geloven dat er alweer vier weken om zijn. We maakten er een mooie week van, morgen met frisse moed weer aan de slag!

De week begon nog wat druilerig. Om van de nood een deugd te maken besloot ik mezelf te trakteren op een nieuwe geurkaars van Rituals. Ik koos voor ‘under a fig tree’, deze geur hadden ze ook in het hotel waar wij twee dagen vakantie vierden en vond ik erg lekker. Kaarsje aan, muziek aan, dan mag het van mij ook wel weer herfst worden! Gezellig!

20150809_102825

Nespresso to make my day! Ik kan echt niet meer zonder koffie. Een kopje fortissio lungo – all time fav – ’s morgens, spotify en de krant (lekker kneuterig). Toch de lekkerste manier om een zondag te beginnen.

20150807_081004

Maandag kwam de zon weer terug in het Amsterdamse en we besloten nog maar eens te profiteren van onze jaarkaart voor Artis. We doken de dierentuin in om het nieuwe girafje te bewonderen en om er even uit te zijn. De dierentuin is toch anders dan de betonnen omlijning van de stad. Mini maakte vriendjes met een marter.

20150801_142021

En met de apen, samen beestjes kijken met papa is toch wel het leukste dat er is! Zijn petje vond ik bij Hennes en Maurits. Hij is er geen fan van en trekt hem steeds van zijn hoofd af. Helaas voor mini heeft hij nog geen haren, of laten we zeggen, heel weinig haar en witblond haar, de zon er op is geen goed idee!

20150801_134022

Op de terugweg liepen we even langs de supermarkt. Mijn vriend vond deze balsamico chips. Nooit eerder gezien en als superfan van azijnchips moest deze mee. Super lekker maar de balsamico smaak overheerst heel erg. Niet te veel van eten.

20150803_145050

Dinsdag werd het heel warm en we besloten de verkoeling op te zoeken langs het water. Het voordeel van wonen op een ‘eiland’ in Amsterdam-Oost is het permanente briesje langs de kades. Dit is de veemkade. Aan het einde, richting Centraal station vind je er soms een grote cruiseboot. Heerlijk om naartoe te lopen en met mini over het water te kijken.

IMG-20150803-WA0023

In de blogpost van vrijdag kon je lezen dat mini tandjes kreeg. Begin deze week kwamen er twee tegelijk door, zijn beide voortanden onder. Ik heb van die fantastische moment cards (van Hema) om dit soort mijlpalen vast te leggen. Maarja, probeer een drukke baby van zes maanden maar eens rustig te laten liggen met een kartonnen afbeelding. Het duurde dan ook heel veel foto’s voor ik een goede te pakken had.

IMG-20150807-WA0010

Woensdag ging Mini weer naar het kinderdagverblijf. Zodat wij, vriendlief en ik, nog even twee dagen samen vrij hadden voor we weer aan het werk moeten. We schrokken om twaalf uur ’s middags pas wakker, je kunt je slaap maar nodig hebben. Daarna doken we het terras op om te genieten van het weer en de wespen. Wat zijn er veel dit jaar! Met bierviltjes probeerden we ze weg te houden van de wijn maar terrasbezoek leek meer op een stoelendans dan een ontspannen uitje. Ondertussen typte ik de blogs voor deze week, door die planning was ik heen geslapen.

IMG-20150805-WA0000

Donderdag gingen we naar het strand. Met de trein naar Zandvoort, net zoals vroeger. We waren er vroeg en het was heerlijk. Nog niet te warm en niet te druk. Na de lunch stak er een flinke wind op en besloten we te gaan shoppen. Ik had een grote pan mosselen als lunch, yam!

20150806_122156

Mijn vriend maakte deze foto onverwacht. Ik hou van het strand. Ik kan uren naar de zee staren en bedenken dat ik ooit ergens aan het strand ga wonen.

IMG-20150806-WA0003

Vrijdag kwamen mijn ouders op visite. We gingen lunchen en hebben elkaar bijgepraat over onze vakanties. Het was ontzettend gezellig, zo vaak zijn ze er niet. Ik ben helemaal vergeten foto’s te maken!
Eenmaal thuis ging Mini door met de weddenschap dat hij zou kruipen voor de vakantie voorbij was. Hij heeft het niet gehaald. Hij doet nog steeds verwoede pogingen om vooruit te komen, maar helaas.

20150807_102412

Gisteren werden Mini en ik opgehaald door mijn schoonmoeder om een dagje te komen zwemmen en spelen op de camping. Het was prachtig weer en heel warm! Mini werd verwend met een babygym en een gigantische knuffel met muziekjes, maar het allerleukste was de hond van mijn schoonouders. Ik moet mijn vriend toch echt overtuigen dat er een puppy moet komen, hij is zo leuk met dat beestje! We hebben gewandeld door de bossen en over de hei en ’s avonds genoten van een heerlijke barbecue, beter kon ik de vakantie niet afsluiten.

20150808_140823

Van al dat spelen en wandelen word je moe. Mijn schoonvader bracht ons weer thuis en mini en ik zijn samen in slaap gevallen. Het was een hele fijne week, gelukkig dat het nog even zomers was, doet mijn winterdepressie in Augustus toch wel goed.